måndag, oktober 16, 2006

Utrustningslista!

En gång i tiden...för länge sen... då var jag med i scouterna. Blåstenciler med utrustning som skulle packas inför hajeker och läger följde med hem. Sen blev det militära år, tågluff! Ständigt dessa utrustningslistor... jag kommer visst inte runt dem den här gångne heller...

I samband med min första jorden-runt-resa gav tre veckors vistelse i Thailand vid handen att jag hade c:a 8 kg packning för mycket med mig. Det blev postkontor, wellpapp och båtfrakt.

This shit will not occur again...

Detta packar jag ner;

Pass
E-tickets
Plånbok med körkort, VISA och Mastercard samt 20.000 bath i cash
2 mobiler

Liten SATS-ryggsäck med;
sandaler
5-7 par kalsonger som slängs efter hand
2 viskosskjortor
piratbyxor i polyester
jeansshorts
2 linnen/t-shirts
1 sarong
toalettartiklar
3-4 pocketböcker
På kroppen:
Mysbyxor
gamla gympaskor
t-shirt o tröja
lätt prasseljacka
Keps!

Beat that!